Sunday, July 22

Tak kesah la orang nak cakap apa


Semua orang ada mulut kan? Tapi tak semua pandai guna. Kadang-kadang mulut dia orang tu tak di'link'kan ke otak untuk berfikir, cakap suka pakai redah je. Maaf lah bahasa saya ini ada yang terkasar ciket.
Okey apa masalahnya kalau aku dapat course nursing pun?? ada aku menyusahkan mak bapak korang?..wew sabar..sabaar..
Hina sangat ke kalau dapat course tu? Macam la course tu terok sangat sampaikan ada orang nak pandang serong kat aku ni.

Dedicated kepada orang yang berfikiran cetek, tak semestinya nursing tu untuk budak lepasan SPM je. Tak payahlah nak mengatakan kat orang. At least aku akan dapat degree tau!
And kenapa sebut je pasal nursing orang akan fikir "ni mesti diploma je"
eh hello?? Nursing pun ada degree la. Kenapalah orang suka berfikiran macam tu?
Tak semestinya orang yang dapat nursing tu pointer dia rendah, tak layak untuk course yang lebih bagus lagi.
At least pointer aku tak la seteruk orang yang mengata tu, aku punya 3.5 above kot. aku ada kau ada? [bukan nak bangga diri ye, just nak sedarkan orang tu, biar open-minded sikit]
And bila aku cakap aku dapat nursing kat USM, mesti orang fikir, dapat diploma. Kenapa ea?
Memang USM tu popular dengan diploma je ke?wew...
For your information : aku bangga dapat USM. Bukan senang nak masuk situ.
Nak masuk dah la nak kena ambik exam, lulus exam kena interview pulak tu.
Aku ada, kau ada semua tu? 
Nampak sangat nak masuk situ pun bertapis. Kau yang tak dapat tak payah la nak sibuk mengata ea. Jaga sikit mulut tu. 
Aku bagitahu semua ini bukan nak bangga diri ke apa just untuk sedarkan orang yang suka pandang serong kat orang macam aku ni...huhu..sedih jugak lah bila dengar orang duk mengata dan merendah2 kan kita. 

* tengah dalam mood MARAH , GERAM , APA-APA JELAH*



..Try to SPREAD the love.. ^_^

2 comments:

sha_azmi said...

oo jihaaah rpenya :)
sbar2x..mnusiaa..buat xthu jah..makin kite sbr,makin luas rzeki kite
apepun thniah!!USM tuu,daebak ^-^
gud luck

Unknown said...

thanks ^_^
thniah gak dpt msk upsi!
dlu tringin gak nk msuk situ tp x dpt inteview..huhu

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers