Tuesday, July 31

Jom Pi Pantai~


Quotes for today :

♥..Ketika kamu MENCINTAI orang yang mampu MENGUBAH KAMU UNTUK KEBAIKAN, cintailah dia..ketika dia MENOLAK CINTAMU, lepaskanlah dia..akan tetapi KEKALKANLAH KEBAIKAN, agar Allah mempertemukan orang yang LEBIH BAIK BUATMU (✿◠‿◠)


Tadi tengah-tengah duk "kemas" desktop, cheq terjumpa gambaq. haha . Teringat kembali zaman muda-muda dulu. Sebenarnya gambar tu diambil 2 tahun lepas. Namun tempat kat gambaq tu tersimpan banyak kenangan zaman cheq muda-muda dulu..hehe..

Meh aku perkenalkan : Pantai Irama, Bachok, Kelantan (Malaysia)..haha



Okey gambar pantai je pun. Tapi aku suka tempat ni. Nampak tenang je bila duk kat situ. Dulu aku membesar kat pantai ni lah..haha. Erk, jangan salah paham, rumah aku bukan kat tepi pantai tapi rumah aku "dekat" dengan pantai. Maybe tak dekat sangat kot..hehe.. tapi yang pasti tiap petang aku pi jalan kaki @ bebesikal je ke sana..hoho..best tau. Pegi selalu dengan abang-abang, yelah kita tak ada kakak..huhu.

Meh nak citer ciket, aku sebenarnya asal kat Bachok ni. Tapi time kecik je aku duk situ. Lepas umur aku 5 tahun gitu aku dah pindah ke daerah lain. Hoho. Namun memori di Bachok still ada la walaupun ada yang ingat-ingat lupa. 

Citer sal pantai ni pula. Pantai ni memang cantik. Kat pantai ini jugak ada tempat permainan, aku suka main kat situ dulu tapi sekarang entah ada lagi ke tidak. Dah lama aku tak pi situ. Aku ni kata je suka ke pantai tapi mandi pantai pun tak pernah! Hah..ni la aku. Haha. Entah kenapa bila aku tengok laut je aku jadi gerun. Timbul la pemikiran yang bukan-bukan. Dalam laut tu ada buaya lah, ada jerung lah so aku jadi takot nak mandi. Seriously, sampai umur aku sekarang ni aku tak pernah mandi pantai @ laut. Macam fobia pulak dah. Takat rendam kaki kat gigi air tu je aku boleh buat..huhu.. Pergi tengok saja boleh lah tapi mandi sorry to say. Aku suka tengok pemandangan. Disamping tengok benda yang cantik dapat juga aku memuji kebesaran ciptaan Allah SWT yang Maha Agung tu.

Surprise a loved one with a flight to Paris. Without burning a hole in your pocket! ;) Please click HERE

Kat Pantai Irama , anda boleh bersantai sambil makan di warung-warung kat tepi pantai tu..ahaha..aku suka sangat pekena makanan gorengan kat situ. Terdapat banyak makanan laut yang goreng je lah. Santai beb, makan sambil menikmati bayu laut yang sempoi-sempoi bahasa. Haha
Eh, panjang pulak aku bercerita nih. Kena berhenti dah la, nanti orang boring baca aku duk melalok ni..haha... 
sekian...


kalo sudi click sini & SINI


..Try to SPREAD the love.. ^_^

3 comments:

Anonymous said...

cantik nya gambar pantai tu..
dah lama tak pi pantai sejak smbung belajar:'(

http://xiexiepinky.blogspot.com/2012/08/kelahiran-putera-ke-5-dalam-keluarga.html

Unknown said...

thanks..nati cuti sem pi la..huhu

Anonymous said...

I every time used to study article in news papers but now as I
am a user of internet thus from now I am using net for
articles or reviews, thanks to web.

My homepage; group travel china

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers