Monday, July 2

Antara cinta dan cita-cita



syok je blowing the dandelion ni..pi genting hari tu sempat main(jumpe kat tepi jalan XD)..haha


Okey kali ni aku bukan nak bercerita pasal cinta lagi dah. Aku pun boring jugak asyik cakap sal cinta je.
Dalam entri ni aku just nak meluahkan rasa yang terpendam je. Pasal karier aku..cewah..bunyi macam matured bebenor aku ni..huhu.....

Actually aku tengah confuse nih, antara cinta dan cita-cita. Okey kali ni pasal cinta aku pada umiku yang tersayang. Sebagai anak aku dah macam tak boleh menolak semua permintaan umi aku tu. Memanglah kita seharusnya memenuhi @ mengikuti segala kata-kata ibu kita. Namun adakah dalam soal belajar or dalam kata lain menjurus ke arah kerjaya aku nanti untuk perlu ikut parents? ehemmm...
Aku confuse betol la. Memang time isi UPU hari tu aku isi ikut apa yang umi aku suruh. Tapi dalam hati aku tak nak semua tu. Aku tak sanggup mengatakan tidak atas permintaan umi aku tu.
Aku nak ambik course lain tapi course yang aku minat tu umi aku tak bagi. Macam mana ni?
Boleh ke aku survive dengan apa yang dipilih oleh umiku?

Aku nak ambil course lain tapi atas rasa CINTA aku pada umi aku tu membuatkan aku terpaksa membatalkan niat aku itu..huhu...sedih tu memanglah sedih tapi nak buat macam mana?
Aku sedaya upaya untuk buat yang terbaik untuk umi aku itu. Tapi macam mana pula dengan hati dan cita-cita aku?hermmm...aku harap ALLAH SWT dapat memberi aku petunjuk dalam kebuntuan aku ini. Aku tak nak mengecewakan hati umi.
...Sekian Terima Kasih....


My L.O.V.E  ❣ 




. .

..Try to SPREAD the love.. ^_^

2 comments:

Unknown said...

ikut nasihat umi adik...masa akak study dulu takde sapa2 nak bg nasihat...hidup jd tunggang langgang,..semua kena fikir sendiri..

anda di tag di http://azumylini.blogspot.com/2012/07/segmen-free-doodle-cute.html

Unknown said...

thanks 4 ur advice! ^_^

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers