Monday, September 17

Senyumlah walau ia menyakitkan

Kita perlu tahu selepas ujian itu selesai, satu lagi ujian akan datang, maka bersedialah dalam menghadapi ujian yang seterusnya. Untung bagi mereka yang selalu diberi ujian tanda Allah swt sayang padanya. Semoga kita sentiasa menjadi hambaNya yang sentiasa redha atas ujian dan ketentuan Allah swt. Apa yang ditetapkan untuk kita itulah yang terbaik!


Bermula hari khamis minggu lepas sampai hari sabtu, aku dipaksa ke kem. Yep bangga sat hanya U aku je yang wat kem for new student. huhu. ko ada. hehe. Actually kem tu best gak la walaupun hanya dapat tidur 2 jam. Aku tak boleh nak aktif sangat time kem tu sebab keadaan kesihatan aku yang still tak nak mengizinkan aku. huhu. sedey... Ada sekali tu aku terpaksa tak menjoinkan diri dalam 1 aktiviti pada waktu malam kerana kesihatan aku menjadi teruk, batuk sampai muntah! wew. Pi duk bilik urus setia pulak dia bagi ubat then suh aku tido kat bilik sebelah. Besar gak la bilik tu sebab ia bilik kosong, tak ada barang. Siot dia suruh aku tido kat situ?? ddah la bilik tu pintu 2-2 belah terbukak, orang duk lalu lalang kat depan. Malu kot nak tido berbaring. So aku ambik keputusan tido dalam keadaan duduk je. Tetiba je aku rasa macam orang duk perhatikan aku, terus je lah aku angkat muka. Takut kot kalo jadi apa-apa kat aku nanti. haha. Aku tengok ada seorang fasi lelaki tu tercegak kat dapan pintu tengok kat aku. Yelah dah aku sesorang kat dalam bilik tu.   Dia tanya demam ke aku hanya menjawab dengan batuk je.hehe. paham-paham la ye bang. Dia cepat-cepat suruh aku baring rehat. hehe. Sori la bang, saya tak leh tido kalo ada lelaki kat situ. Gila kot sape berani nak berbaring tido kalo dah kat situ hanya "ko-dan-lelaki" itu. Aky hanya menuntdukkan kepala aku kononnya nak bagi isyarat kat dia suruh "jangan tengok aku tido" . Mujurlah dia paham terus blah. wew.

Okey balik-balik je dari kem, my mom datang mai kat u aku. Dan aku juga dipaksa balik! *tak nak balik sebenarnye* hehe. Hari ahad semalam pulak aku dipaksa ke klinik sebab badan aku tetiba je naik ruam2. Bila pi klinik, blood pressure aku low. huhu. Lagi lah mak aku risau. "Im okey mummy~" Balik dari klinik aku ke kedai jap and kat situ la tetiba ja aku jadi glamour. haha All of sudden je aku pi pengsan kat kedai orang. Adoi malu siot. Semua orang duk mengkerumi aku. Bukak-bukak mata je aku dapat tengok orang lain duk kalut tengok aku. wew. Kenapalah kat sini jugak aku nak pengsan, kenapa tak kat rumah. huhu

Petang tu aku nak balik U balik tapi my mom berdegil nak antar aku ke kecemasan, nak cek keadaan aku. Kat kecemasan tu aku jadi bengang jap. Nak dekat 2 jam aku tunggu baru nak panggil, padahal bukan ada orang ramai pun time tu. Masuk dalam kena ambik darah bagai. Sekali doktor praktikal nak ambik darah aku tapi tak jumpa! Sakit kot, dah siap cucuk bila dia tarik tapi darah tak keluar. wew. Sekali nurse lelaki mai ambik darah aku. Sakit tu aku tahan jelah, malu kot dah besar2 still ase sakit tu. hehe. Siap ambik blood pressure and cek jantung aku kot. Menakutkan aku jelah. Lastly dia bagi ubat tahan sakit then aku disuruh duk wad sementara. Bangun-bangun segerombolan doktor-doktor tengah menlingkungi aku. Aku dengan muka blurr tengok 1-1 muka doktor tu. Diorang ada tanya something tapi aku tak pasti apa sebab aku still ase mengantok. 2 jam gak la aku duk kat dalam tu.

Okey sepatutnya semalam aku pi kawan2 aku wat preparation untuk jamuan tapi time tu aku still dalam hospital. huhu. Melapas merit aku! Tak palah demi kesihatan aku.Alhamdulillah seharian hari ni aku boleh berehat sepanjang hari sebab tak ada kuliah! weee~...

Ubat for today~


Aku yang tak suka makan ubat biji kena tahan jelah. Huhu. Harap cepatlah sembuh! Tolong doakan kesihatan aku ea~


..Try to SPREAD the love.. ^_^

6 comments:

Likjj said...

Oi, bahaya seh. Pls take care of ur health Erisa. Siap pengsan bagai neh. T__T I thought u just demam biasa2 ja.

NaDiRaH ZaHaRi said...

A'ah la. take care...risau pulak saya. hari 2 kan kita sama2 demam, tapi sy dh ok. tak sempat makan ubat pn. Ingatkan awak dh ok sikit. Makan ubat ek..

Unknown said...

tenkiu fren ^^_... insyallah ubat akn di makan tapi akanmelalui saat2 yg sukar..haha...byak kot ubat stiap kali nk kna telan..huhu...doakan kesihatan sy ea! ^_^

Likjj said...

Telan ubat tuh. Minum byk2 air isotonik ! :'(

NaDiRaH ZaHaRi said...

betol, minum 100 plus. sy xsmpat mkn ubat pn hari 2. minum 100 plus jah.

Unknown said...

insyallah~..thanks frens ku syg..huhu..terharu btol la..sob3

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers