Friday, September 28

Never Give Up !



<iframe allowfullscreen="" frameborder="0" height="344" src="http://www.youtube.com/embed/r-Yn4b9iClE?fs=1" width="459"></iframe>

the video do not apppear?
click below


have u ever watch this video? It has inspiring me since a week ago after my lecturer shown this to me. 
Eventhough i have seen it a few time , but...
i still crying like a baby~ !!!!!!!!! waaaaaaaaaaaa~
Ia sangat menyentuh kalbu ku..huhu.
You should watch this video! recommanded!
Terharu tau, video ni sal kesungguhan perjuangan seorang atlet untuk mencapai pingat dalam olimpik.
Harapannya hampir berkecai disaat-saat akhir apabila tiba-tiba kaki dia injured.
Dia jatuh tersungkur dan apabila paramedik datang membantu, dia menolak bantuan itu dan masih ingin meneruskan race itu. He wasn't going to be stopped by anyone! Dengan kaki yang sakit dia meneruskan dengan terhinjut-hunjut, kesian betol lah. Nampak sangat kesakitan dia time tu. Dalam masa yang sama, ayahnya meredah security guard kat padang tu untuk datang membantu anaknya. Dia tidak tahan melihat kesakitan anaknya itu. 
 "It obviously touched something in him because he came over and put his arms round me and we embraced," said Redmond.
Memang part ni aku touched kot. Ayah dia pi hulurkan bahu untuk tolong memapah anaknya hingga ke garisan akhir. T^T
"I'm here, son," Jim says softly, hugging his boy. "We'll finish together." Derek puts his arms around his father's shoulders and sobs.Together, arm in arm, father and son, with 65,000 people cheering, clapping and crying, finish the race, just as they vowed they would. A couple steps from the finish line, and with the crowd in an absolute frenzy, Jim releases the grip he has on his son, so Derek could cross the finish line by himself. Then he throws his arms around Derek again, both crying, along with everyone in the stands and on TV.
Derek Redmon may not have his first place..but he managed to finish his race! Despite of pain, despite of tears... he determined to give his all. How about you? Okey i should ask "how about me???"
huhu


Tu isi tersurat. Apa yang tersirat (yang aku nampak ah) ia mengenai pengorbanan. Ce selami betol-betol video tu. Adakah korang terfikir pasal yang tersirat? Semuanya tentang ibu bapa kita. Their courage to see us to be a successful person?

Ce kita muhasabah diri ini. Perasaan tak sejak kita lahir lagi ibu bapa kita sentiasa menyokong kita dari belakang. Perhaps kita dah besar panjang, dia orang sentiasa ada untuk menjadi tulang belakang kita. Pernahkah kita sedar setiap kepayahan yang kita lalui, disitu ada parents kita. Walau apapun yang terjadi, dia orang selalu ada dekat dengan kita dan disitu juga ada akan ada bahu untuk kita berpaut. Dalam kesusahan mahupun dalam kesakitan. Dia orang lagi terseksa melihat kita kesakitan. Sebab itu walaupun aku stress dalam pembelajaran, aku tak kan tunjuk kat parents aku. Walau aku dalam kesedihan tak kan aku khabarkan kepadanya. Aku tak nak dia risaukan keadaan aku.
Teringat lagi kejadian 2 minggu lepas, aku rasa bersalah sangat kat umi aku. Ya Allah, hati aku jadi sakit melihat ibuku menangis apabila tiba-tiba je tengok aku pengsan depan dia. Dia menangis, aku dengar dia  mintak maaf dengan aku sebab dia tak sempat sambut aku nak jatuh tu. Lepas tu dia pangku aku. Ya Allah, hanya Allah saja tahu perasaan aku time tu. Mom, its okey. Im alright, dont blame yourself. Thats my fault, im not take care of myself carefully. 


Time tu umi aku memang jadi kalut giler r. Lepas aku sedar tu, cepat-cepat dia nak bawak aku ke hospital tapi aku menolak. Aku tak nak menyusahkan dia. Im sorry. Aku tahu, my mom memang risau gila so aku taknak lah menambahkan risau dia lagi. huhu
* YOU RAISE ME UP !! *

Aku tahu my mom memang risaukan aku, lepas dari kejadian tu tiap hari dia call aku tanya khabar. Tiap kali dia tanya mesti jawapan aku sama * im alright mom, tak perlu lah risau, adik dah sihat ^^ * maaf, aku terpaksa menipu sunat "white lies" demi tak mahu bagi umi aku risau. huhu. Tak apa kan ? kan ?
Aku tahu aku tak layak cakap pasal dosa pahala ni sebab aku sendiri pun banyak dosa. Tapi ini untuk ingatan untuk semua gak. Kita haruslah menjaga hati ibu bapa kita, jangan sesekali menyakiti hati mereka. Merekalah cinta dunia akhirat kita. Syurga & neraka terletak atas perbuatan kita kepada mereka. Kalau perwatakan dan imej kita dah macam ustaz pun belum tentu kita masuk syurga kalau kita derhaka kepada kedua ibu bapa.  Jangan pula disebabkan kita, our parent masuk neraka. Nau'zubillah~... mintak jauh lah. Jagalah tingkah laku mu. Fikirlah tiap perbuatan kamu itu boleh menyumbangkan dosa kepada ibu bapa kita.
Maaf lah kalo penulisan aku ni ada yang salah ke or ada yang tak puas hati. Mintak maaf bebanyak. Kalau free komen lah ye ^^
Tweet
..Try to SPREAD the love.. ^_^

3 comments:

NaDiRaH ZaHaRi said...

erisa, i'm crying..sob3. sebak baca entry nie. yup, bila ingt kat parents, sy mesti ase sebak..lg 1 klu tgk gmbar2 n vdeo konvokesyen, mesti ase nk nangis. sbb sy pikir, blh k sy tunaikan impian parents sy. sempat k dyorang tgk sy naik pentas. .2 la jgk pmbakar smangat sy utk terus kuat kat sini. sy pn cover jgk kadang2, ble my mom tanye ok k x. still jawab ok even diri nie hampir rebah.TT_TT

Likjj said...

aku baca post ni pn dah nak nangis haa. xmmpu tgk video takut bengkak mata nanges. XD btw, betol3. agreed sgt. tht's y im devoting my whole life utk my family. terutama parents sayo yg dh byk brkorban smata-mata nk tgk syo brjaya. wlaupun xsedap, still holding on sbb buat smua utk repay diorg punya jasa. Rindu maaa abahhh ! :'(

Unknown said...

sabarlah kwan2ku..yg penting kita tahu mghargai parents kita..huhu...

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers