Sunday, May 5

[KE 'EXCITED' AN AKU]

Okey, eventhough today 5 MEI 2013 aku tak mengulas mengenainya. yaa, banyak cerita menarik untuk dikongsi namun aku tak nak ambik risiko, takut post aku nati kan berbau politik pulak,..hehe...
Entah kenapa semenjak dua menjak ni tahap ke 'excited' an aku semakin bertambah. haha. Excited bila duk dengar orang bercerita sal kahwin. Dah la sekarang ni ramai je yang bakal berkahwin tak lama lagi. Dah bertambun kad jemputan diterima. hermm, biasalah cuti sekolah dah nak dekat * final exam aku pun semakin hampir -_- * .

Tidak ketinggalan juga, abang long aku pun bakal berkahwin tak lama lama. hoho. Memang excited la aku nak menguruskannya * macam la tu majlis aku *. Seperti biasa, abang aku lebih mengharapkan aku menguruskan hal-hal perkahwinan dia selain daripada my beloved mom.

Seriously, lepas pergi melewati beberapa buah kedai perkahwinan, aku pulak yang rasa nak kahwin. haha. Mana tidaknya, semua benda aku yang pilih." I leave it to you.."- my bro. Okey, my bro memberi sepenuh kepercayaan kepada aku untuk membuat keputusan. Kadang-kadang rasa terharu jugak. huhu.

Okey, ni perkahwinan yang second last sebelum aku. haha. Thats mean, kalo abang long aku dah selesai nanti, giliran aku pulak yang menanti. haha. *nampak macam aku ni gatal nak kawen pulak dah -_- * . Tadi pergi ke ke beberapa kedai kain untuk beli baju family. Aku dengan blur nye pergi kat bahagian kain untuk baju pengantin. "Umi, nak yang ni.." sambil tersengih aku memegang gelungan kain tu. "Adik nak beli for majlis perkahwinan adik ke? tu kain lace untuk baju pengantin la. Kalau kita buat guna kain ni,nanti kalah kak ipar adik tu" terang umi aku. 
gambar hiasan*
Yep, kain tu cantik and teringin sangat nak pakai. Design baju dah mula direka dalam kepala. haha. Tapi nampaknya kena tangguh dulu la. Yelah2, aku lambat lagi -_- . Sekarang kena selesaikan yang abang aku tu dulu. hermm....
Cehh...aku cakap macam lah aku dah ada calon dah, puuiiii.... Tunggu calon datang meminang dulu lah baru fikir pasal kahwin ni. Hahaha.
 "Wahai kaum pemuda, siapa saja diantara kamu yang sudah sanggup untuk menikah, maka menikahlah, sesungguhnya menikah itu memelihara mata, dan memelihara kemaluan, maka bila diantara kamu belum sanggup untuk menikah, berpuasalah, karena sesungguhnya puasa tersebut sebagai penahannya.”~ (Hadist) 
“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah suatu perbuatan yang keji. Dan suatu jalan yang buruk.” ~ (QS. Al Israa’ :32)
HAHA . biaselah bila diri dah "rasa matured" , apa yang difikirnya kahwin je. Opps, aku dah matured ke? haha. ase macam kanak-kanak rebena je..haha.
hermmm....... just foget it !

..Try to SPREAD the love.. ^_^

2 comments:

Arni Shuhada said...

Salam ziarah. Ehem-ehem, sabar-sabar. He he. Nanti jihah kawin, jangan lupa jemput arni eh. :D

Unknown said...

@arni : Insya Allah...msti jmput arni, nk jgak awk mai ke rmah sy..hehe

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers