Friday, April 26

#11 Kekasih Gelapku : Wahai penghacker hatiku...

Sebenarnya luahan ini ingin aku kirimkan kepada kamu yang telah menguasai hatiku. Luahan ini inginku  terbitkan dalam kamus kehidupanmu, namun aku hanya gadis yang tak memiliki keberanian dalam mengungkapkan semua debunga-debunga rasa yang mula kembang mekar dalam hatiku. Aku seperti partikal udara yang tidak pernah engkau sedari kehadirannya.

Wahai penghacker hatiku ;
Seperti yang tidak engkau ketahui, aku selalu berusaha menjauhi darimu, aku selalu berusaha bersikap tidak acuh padamu. Saat di depanmu, aku cuba untuk berlagak normal, mencuba melupakan kehadiranmu disaat itu walaupun aku hanya berpura – pura.

Tahukah wahai kamu  yang wahai penakluk hatiku?
Entah mengapa aku dengan mudah mulutku menyatakan aku menyukai insan lain. Namun kepadamu, lisan ini seolah – olah terkunci dan hanya hatiku berbicara. Dan aku rasa beruntung kerana tidak pernah mengucapkan bahawa aku mencintaimu, walau aku teramat sakit di saat mengetahui bahawa aku bukanlah  insan yang engkau cintai, walaupun itu hanya  tanggapanku sahaja.

Wahai kamu yang melumpuhkan hatiku,
Andai aku boleh berdoa kepada Tuhan, mungkin aku ingin meminta agar Dia membalikkan sang waktu agar aku mampu mengubah saat-saat pertemuan itu, hingga tiada pertemuan pertama itu, yang membuat hati ini terus mengingatimu. Jarang aku ketemu lelaki seperti kamu, namun satu pertemuan sahaja telah meluluhkan bahkan melumpuhkan hati ini. Andai aku tiada perasaan, tentu itu lebih baik daripada harus kembali lumpuh seperti ini. Banyak teman yang telah ku minta pendapat. Mereka mendorongku untuk mengakhiri segala rasa ini yang belum tentu ada kessudahannya. Namun begitu, ada juga dorongan yang begitu kuat untukku tetap menahan rasa yang terlalu awal, yang telah tertancap dihati ini.

Wahai kamu  yang telah meng'hack' hatiku,
Mungkin aku bukanlah wanita yang bersedia untuk menikah denganmu dengan segera. Masih banyak perkara lain dalam hidup ini yang harusku kejar dan aku pelajar.  Sesungguhnya aku tidak ingin menanggung beban ini, yang akhirnya akan menuju kerosakan jika hati ini tidak mampu ku jaga. Aku tidak mahu bercouple dengan mu.

Wahai kamu yang telah meng'hack' hatiku,
Mungkin saat ini hatiku adalah milikmu. Namun tidak akan aku berikan setitik pun disaat-saat ini, kerana aku telah bertekad dalam diriku bahawa saat-saat inda ku hanya akan ku berikan kepada BIDADARAku. Wahai kamu yang telah meng'hack' hatiku, tolong bantu aku untuk meraih bidadaraku bila dia bukan kamu.

Wahai engkau yang telah melumpuhkan hatiku, tahukah kamu bahawa saat  inilah yang paling ku takutkan dalam diriku. Jika DIA tidak menganugerahkan aku dengan setitik rasa malu, tentu aku telah 'meminangmu' bukan sebagai suamiku namun sebagai kekasihku. Andai rasa malu itu tidak pernah ada, tentu aku tidak berusaha menjauhimu. Kadangkala aku bingung, apakah penjauhan ini merupakan jalan yang terbaik?

Aku semakin tidak mengerti diriku…

Ingin ku meminta kepada mu, sudikah engkau mencariku dicelah-celah kaca yang bertimbun?

Wahai engkau yang sekarang bertapak dihatiku, semoga perkara  yang terjadi ini bukanlah sebuah DOSA.
copy , edit , paste 
cc : AkuIslam.com

..Try to SPREAD the love.. ^_^

No comments:

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers