Saturday, January 25

A teenage dream

Oke, dua tiga post aku kali ni berbau macam gatal nak kawen kan?haha....aku pun macam perempuan lain jugak, ada ati gak nak kawen tapi apa kan daya, tiada yang mahukan di pemilik ati ni. haha semua ini poyo!

Tapi satu je aku takut, aku takut perasaan nak kawen tu timbul sebab banyak duk tengok drama2 and bace novel2 yang berkawen a.k.a bercintan cintun kot. Yelah such as Ariana Rose, PMS...hoho... sume crite nampak macam bahagia je, dah la kawen ngan orang kaya! haha.
as i said in the previous post 
"Namun kerana filem yang kita tonton, bacaan yang kita baca, cerita – cerita yang kita dengar, telah mengelabui dan kita akhirnya telah masuk dalam perangkap.
Hidup berasa tergesa – gesa sewaktu memiliki pendamping. Berasa ketakutan bila pendamping tidak kunjung datang. Akhirnya boleh ditebak, otak kita hanya melulu berterus – terusan memikirkan pasangan."
hermmm.... tengok pulak kawan2 kat U, ramai dah kawen (senior sebenarnye..hehe) tu yang ase nak kawen jugak tapi calon nye ngak ada. Cemburu dengar cerita kazen I. Dia dh bercinta, family laki tu pun dah setuju, tunggu persetujuan dari family belah kazen I je lagi. huhu. When she ask me : "awak macam mana pulak?"
me : krikkk...krikkk...krikkk...
Im turning to 21st kot! haha...masih jauh lagi perjalanan dalam misi mencari bakal suami..kot?haha...whatever lah... tapi when talk seriously about nikah ni kan, it such a scary thing. Yelah dalam tu penuh dengan tanggungjawab. A year before,when my mother's friends ask about me (erk ala2 merisik gitu la), it make me think many2 times to digest the lamaran. haha. its not officially melamar la....my mom dah menolak, sebabnye I masih muda katanye..haha...melepas sorang calon graduan doktor dari india kot..LOL.
But it makes me think... am i ready to get marry to someone? am i ready to be a wife? dah bersediakah aku untuk menggalas tanggungjawab? dah yakin boleh menguruskan anak lelaki orang? dah cukup ilmu agama nak didik anak2 nati? seyesly banyak benda yang aku fikirkan. Perkahwinan bukan sesenang yang kita dengar. Nampak tak aku memang suka fikir panjang.
And yang terbaru, my mom ada bercakap pasal calon baru. Anak kawan dia. yep as usual. My mom kata kalo jadi jodoh yang ni, my mom nak tunggu dia (the boy) nati tahun 4 n i tahun 3 nanti. hoho. thats mean next year! =="
Mak i kata lagi yang mak dia a.k.a kawan mak aku tu selalu duk tunjuk gambar anak lelakinye kat mak aku tu. wew. bila aku pikir balik ia lebih kurang je ngan mimpi aku hari tu. Aku ingatkan kawan mak aku tu nak jodohkan dengan yang adik tapi rupanya dengan abangnya yang tua setaun dari aku.
.....AWKWARD....
biar betol aunty tu, aku takut dia menyesal je pilih aku. huhu. ke aunty tu saje nak tengok reaksi aku?hermm....not ready to be someone's wife.. lol. not suitable for me for this time.. hoho
AM I DREAMING, AGAIN????

..Try to SPREAD the love.. ^_^

No comments:

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers