Friday, November 9

Biarkan aku....



"Sesetengah perkara tu, sebenarnya sangat susah untuk dilupakan, bukan mudah. namun bila itulah ketetapan Allah kpada kita dan itulah kehendak dari aturan-NYA dalam prjalanan hidup kita. maka belajarlah walau ianya penuh kesusahan dan kepayahan. relakanlah walau diiringi air mata, dan lepaskanlah walau mencengkam jiwa dan perasaan.


Selagi kita tak redha, hati tak akan tenang. jiwa tak akan bahagia
. sebab itulah, cara terbaik untuk melupakan, adalah dengan redha kan sesuatu yang berlaku. relakan apa yang SUDAH berlaku. bila kita rela, hati juga akan tenang, perlahan² kita akan belajar menerima hakikat, bahawa itulah yang dikehendaki-NYA. dan pada akhirnya nanti, masa yang terus berlalu ini yang akan membuat kita lupa akan hal-2 yang sudah berlalu. muhasabah diri. :)"

*      *      *
Adakah aku terlampau "memberi" harapan kepada hatiku? Maafkan aku hati, otak tidak dapat mengawalnya. Wahai hati janganlah kau sedih, bahawasanya ; “La tahzan innallaha ma’ana” (jangan bersedih, Allah bersama kita...)

Yep, sekarang ini hatiku bersedih disebabkan oleh pengharapan yang aku ciptakan sendiri. Betapa bodohnya diriku ini. Kalau boleh diundurkan balik masa, aku harap aku tak kan pernah kenal dan tak pernah jumpa dia. Buat apa kenal jika ia membuatkan aku cinta dan akhirnya kecewa. Aku hanyalah insan biasa yang muncul dalam hidupnya buat seketika. Namun otak yang memikirkan sebaliknya. Berfikir tidak pernah guna logik akal. -__-

THE SADDEST PART : when he looking at me ang he do not regconize me? It felts like he never met me. So disgust!!!!


Rasa kecewa sangat bila si dia buat macam tu. Aku sedar siapa aku..aku bukan siapa-siapa untuk dia, namun at least jangan sampai terus melupakan aku. Belum sempat aku senyum kau dah berpaling muka. HURT! BLEEDING INSIDE....
I just want forget you, get rid you from my memory. I hope you do not in my episodic memory!
Oh my brain, please do not rehearsal and encode about him. I wish i never know him. 


Perlahan mimpi terasa mengganggu
Kucoba untuk terus menjauh
Perlahan hatiku terbelenggu
Kucoba untuk lanjutkan hidup
Engkau bukanlah segalaku
Bukan tempat tuk hentikan langkahku
Usai sudah semua berlalu
Biar hujan menghapus jejakmu
- MENGHAPUS JEJAKMU-


Disisimu ku terdiam seribu bahasa
Dihatiku bergetar sejuta rasa
Namun sukar untuk aku meluahkan ku cinta padamu
Nafasku terhenti bila melihat dirimu
Terasa pantas degupan jantungku
Mungkinkah hatiku milikmu jua
Ku sayang padamu
Kanku coretkan kenanganmu
Dalam sanubariku ini
Agar jadi yang terindah
Di dalam hidupku ini
- Hatiku Milikmu-


And does he notice my feelings for him?
And will he see how much he means to me?
I think it's not to be
And will we ever end up together?
no, I think not, it's never to become
For I am not the one
- Sally Song -


..Try to SPREAD the love.. ^_^

2 comments:

@AdamantiumFA said...

Salam.. Nice entry my dear... :) hmm kadang kadang kesedihan kita tuu dah over limit.. Tapi itu tanda Allah sayang kita..nak kita kembali pada DIA.. sebaik baik penyelesaian masalah... Keep posting...

Unknown said...

@nurulfatihahramli : thanks kak tiha...semua ini adlh ujian ^^...kna redhalah mnerimanya..huhu

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers