Tuesday, December 18

strugling for O.S.P.E

“Kalau kita jatuh bukan bermakna kita kalah tetapi mungkin kerana kita salah. Kalau kita salah bukan bermakna kita menyerah tetapi mungkin kerana kita perlu muhasabah”
Suffering through hardship and adversity is also a reminder for people who tend to take things for granted and forget all of God’s blessings. Despite all the blessings given to the human by God, the human being is unappreciative. A little reminder in the shape of hardship or adversity may hopefully do the job of teaching the human not to take God’s blessings for granted.
[14:34] If you count God's blessings, you can never encompass them. Indeed, the human being is transgressing, unappreciative.

wew.....dah seminggu berpulun dengan anatomy, finally hari diuji tiba jugak! (bukan final exam lagi) ahaks~...
soalan dy..ermm, not bad la. Half-half, ada susah ada senang bergantung kepada tahap pembacaan aku.wahaha. Cam biasa bila si pemalas mula buka buku, memang tak jadi kerjalah. Buku jadi bantallah jawabnya.
Musim sekarang ni aku diuji pula dengan cuaca hujan. Pergghhh, cam biase la aktiviti time hujan, TIDO! full time servant of tido..hoho... apa nak jadi ngan aku la....next week study week and next 2 week FINAL EXAM ...* aigooo~ *

*  when OSPE anatomy is coming....



*ok...bila dah excited nak study anat -_- *

Walau apapun yang terjadi time OSPE tadi, life must go on...hoho...
Seperti yang kita tahu, tanpa ujian kita tak kan mempelajari sesuatu. Ujian adalah satu 'alat' dalam proses pembelajaran kita. Dari situ kita dapat mengenalpasti / mengetahui kekurangan yang ada dalam pelajaran kita. "Maka sesungguhnya bersama kesulitan ada kemudahan." [Surah Insyirah : 5 ] . Tanpa malam, bulan purnama takkan indah. Tanpa lapar, nikmat makanan takkan terasa. Tanpa dahaga sejuknya air takkan memberi banyak makna. Begitu juga kemenangan atau kemudahan takkan banyak memberi erti tanpa didahului rintangan masalah kesusahan. Setelah mendung terbitlah cerah. So, keep the positive thinking. Jangan mudah berputus asa kerana dihadapan masih banyak peluang yang boleh kita rebut, dan jadikan ujian kali ini sebagai sumber inspirasi untuk berjaya dikemudian hari..huhu..

Ajaibnya kehidupan!
Kekadang, kita mengeluh. Kita memperkatakan bahawa kita sudah penat dan hampir berputus asa. Walhal, kita sudah menempuhi kehidupan yang sementara ini dengan berpuluh-puluh tahun tanpa kita sangka. Segala pengalaman yang tidak enak, telah kita lupa dan telah kita berjaya melangkahnya. Dahulu, pelbagai ketakutan dan keraguan menghantui diri, semua itu tiada lagi. Hari ini, kita telah bangkit kita telah berjaya berdiri di atas kaki sendiri. ^^

Sekian...lu pikirla sendiri ....


..Try to SPREAD the love.. ^_^

3 comments:

intanfirdaus247 said...

good morning...pagi2 jalan2 kat sini jap..:)

Unknown said...

anat is the best killer for me... hahaha.... 1st quiz hampehh nak mati... :(

Sya said...

Akak ambil medic ke? Kalau ya, semoga akak berjaya jadi doktor ye wkwkwk ;)

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers