Tuesday, April 1

To meet...

"Menemui sesuatu adalah untuk menjadi sesuatu"
Yeah, bunyi macam simple je tapi macam tu lah....
As for me, tak perlu untuk menjadi perfect untuk yang perfect. Aku tak perlu menemukan yang perfect untuk diriku, cukup sahaja dia sudi menerima aku dengan apa adanya.

When mom talk about marriage, i will refuse. As usuall.. dia akan bercerita tentang anak2 kawannya tu. OK, aku mendengar tak semestinya aku menerimakan? right?

Kalau boleh aku nak mencari sendiri. Yelah biar orang kenal dulu aku ni macam mana. If my mom pilih, belum tentu si dia mengenaliku dan menerima aku seadanya.

Untuk menemuinya...
as i said before, cukuplah dia dapat membimbing aku ke jalan Allah dan sudi menjadi ayah yang dapat membimbing anak2 aku ke jalan yang benar. Aku terima seadanya.

As for me now, i should be....something... LOL
Macam yang aku cakap, nak yang dapat membimbang aku nanti. so aku pun dalam masa yang sama haruslah seiring dengan apa yang aku kehendaki. Cuba untuk 'mengensot' menjadi muslimah sejati supaya dapat menjadi isteri, ibu dan hamba yang baik.

Hidup ini, tidak boleh terlebih memilih..nanti rugi.
Ikutlah sunnah Rasulullah SAW.. pilih lah yang sebaiknya.

Setiap orang ada kekurangannya, so kita haruslah melengkapi antara 1 sama lain. Hidup ini bukan mencari siapa yang perfect dan siapa yang tidak. Cukuplah menjadi hamba yang mengikut perintah-Nya.

*waiting and loading for my zauj...LOL



..Try to SPREAD the love.. ^_^

No comments:

My Blog's Birthday

Daisypath Anniversary tickers